A migrén általában súlyosabb és erőteljes lüktető vagy dobogó fájdalmat okoz, jellemzően az egyik fejoldalon. Érinti a gyerekeket, tinédzsereket, és sokszor végigkíséri a felnőttkort. Négy fázisa van: bevezető fázis (prodroma), aura, roham és a levezető fázis, de nem mindenkinél jelenik meg az összes.

A bevezető fázis jelentkezhet hangulatváltozással, depresszióval vagy eufóriával, székrekedéssel és többek között nyaki fájdalommal is.

Az aura során fényeket, látászavart, végtagban jelentkező tűszúrásérzést, zsibbadást tapasztalhat a beteg. Esetenként beszédzavar jelentkezhet.

A migrénes roham során jellemző a fény- és hangérzékenység, lüktető fájdalom, hányinger, hányás. A levezető fázis (postdrome) sokszor jár kimerültséggel, akár zavartsággal is.

Kezelés

A migrén kezdetben a migrén triggerek megszüntetésével kezdődik, ezt követi a gyógyszeres terápia.

A botox-kezelés csökkentheti a fejfájások, tikkelések, izomrángások mértékét és gyakoriságát, sokszor teljesen megszüntetve a problémát. Az ismételt kezelések hatástartama általában egyre hosszabb.

Mikor forduljunk feltétlenül orvoshoz?

Bár a legtöbb fejfájás nem veszélyes, bizonyos tünetek arra utalhatnak, hogy súlyosabb alapvető probléma áll fenn. Fontos orvosi segítséget kérni, ha súlyos vagy hirtelen jelentkező fejfájás alakult ki, ha a fejfájás sérülés után jelentkezett, vagy a fejfájással neurológiai tünetek járnak (például zavartság, beszédproblémák, gyengeség vagy eszméletvesztés), vagy ha a fejfájás jelentősen befolyásolja mindennapi tevékenységeket.