A discogen fájdalom, más néven porckorongfájdalom, tipikusan egészséges fiatalok, gyakran sportolók betegsége. Nem szükséges hozzá porckorongsérv, csak a porckorong rostos gyűrűjének sérülése, ami önmagában is fájdalommal jár. Az MRI gyakran mutatja az annulus rupturát(szakadást), azonban a leletben gyakran nem szerepel leírás. A beteg tünetei azonban önmagukért beszélnek. Ezek a betegek általában nem tudnak hosszú ideig ülni. Az állás kellemetlen, de könnyebb, mint az ülés. A járás és főleg a fekvés enyhíti a panaszokat. A nyaki gerinc porckorong fájdalma nyaki fájdalomként vagy fejfájásként jelentkezhet. Általában spontán javulnak, de panaszaik visszatérhetnek.. Ilyen esetekben az állapotukat hosszú távon javíthatjuk őssejt– vagy PRP-kezeléssel. Az őssejt és a PRP előállításakor a beteg saját vérét vagy csontvelőjét speciális módszerrel (centrifugálással) válogatjuk ki, majd ezeket a sejteket visszahelyezzük a gerinc sérült részeire, akár a porckorongba is. 1–3 A vér elemei és sejtjei felelősek a testünk sebgyógyító képességéért, és ezt a képességüket használjuk ki a gerinc gyógyítására.

Az ilyen minimálisan invazív módszerek előtt mindig ajánlott a gyógytorna, bár porckorongbetegség esetén óvatosan kell alkalmazni. Műtéti megoldás ezen állapotra nem javasolt, csak abszolút végső esetben.

1. Atluri S, Murphy MB, Dregalla R, Herrera J, Boachie-Adjei K, Bhati SVivek Manocha V, Navneet Boddu, Pavan Yerramsetty, Zaid Syed, Meghana Ganjam, Divit Jain, Zaynab Syed, Nikhil Grandhi  and LM. Evaluation of the Effectiveness of Autologous Bone Marrow Mesenchymal Stem Cells in the Treatment of Chronic Low Back Pain Due to Severe Lumbar Spinal Degeneration. Pain Physician. 2022;193–207.

2. Kirchner F, Anitua E. Intradiscal and intra articular facet infiltrations with plasma rich in growth factors reduce pain in patients with chronic low back pain. J Craniovertebr Junction Spine. 2016;7(4):250.

3. Centeno C, Markle J, Dodson E, Stemper I, Williams CJ, Hyzy M, et al.