Elindult klinikánk új weboldala, rengeteg információval fájdalomtípusokról és kezelésekről.

Mi az az ízületi denerváció?

Az ízületi denerváció az ízületet ellátó kis idegek kikapcsolását jelenti.  Történhet meleg hatással (rádiófrekvenciás beavatkozás) vagy fagyasztással (cryoabláció). A beavatkozás célja a fájdalom csökkentése. A beavatkozás nem befolyásolja az ízület állapotát, vagyis a kopás nem gyógyul meg tőle. A mozgástartomány azonban sokszor kissé javul, ugyanis a fájdalom csökkenésével, hirtelen jelentkező éles fájdalom szűntével az egészséges izmok jobban tudnak működni.

Milyen betegségekben/állapotokban alkalmazható az ízületi denerváció?

Ezt a beavatkozást a térd, a váll és a csípő előrehaladott kopásos állapotaira fejlesztették ki azoknak a betegeknek, akik nem akarnak vagy nem kaphatnak protézist az egyéb betegségeik miatt. Azok a betegek is javulhatnak, akinek már van protézise, de jelentős fájdalmuk maradt.

Mikor nem javasolt az eljárás?

• A beavatkozás ellenjavallt helyi fertőzés esetén.
  • Valamint, ha a diagnosztikus blokád nem ad minimum 50% fájdalomcsökkenést legalább pár órára.

Hogyan történik az ízületi denerváció?

A beavatkozás ultrahang vezérelve zajlik a rendelőben. Körülbelül 45 percet vesz igénybe, ezt követően a beteg kb. 30 perc pihenést követően kísérővel hazamehet.

Általában a beavatkozást bódításban (szedációban) végezzük, így a beteg nem észleli a beavatkozást. Az orvos érzésteleníti a bőrt, ezt követően bevezeti a tűt a megfelelő területre, majd beadja a gyógyszereket.

Mi történik a beavatkozás után?

A beavatkozást követően pár napig fokozódhat a fájdalom, a teljes hatás kialakulásáig akár 7 nap is eltelhet.

A beavatkozást követően külön fájdalomcsillapító gyógyszerek szedése jellemzően nem indokolt.

Másnaptól vissza lehet térni a normál aktivitáshoz.

Mit tehet a beteg a gyógyulásáért?

A gyógytorna minden mozgásszervi kórállapotban, így a térd, csípő és váll kopásban is szinte kötelező.

Beavatkozás előtti instrukciók

Kumurin, marfarin, plavix, heparin, fragmin és egyéb vérhígítók fokozzák a vérzés rizikóját.

Amennyiben ezeket vagy ehhez hasonló szereket szed, fontos, hogy tájékoztassa kezelőorvosát már a beavatkozás tervezésének időszakában. Önállóan elhagyni ezeket a gyógyszereket nem szabad.

Hogyan készüljön a páciens a beavatkozásra?

Az ízületi denerváció lehetséges komplikációi

Mint minden beavatkozásnak, a denervációnak is vannak rizikói, azonban ezek a beavatkozások jellemzően kis rizikójúak és a beteg szervezetét nem terhelik meg különösképpen.

Lehetséges szövődményei:

• fájdalom az injekció területén
  • gyulladás
  • fertőzés (tályog)
  • vérzés
  • idegkárosodás
  • allergiás reakció
  • haematoma (vérömleny)

A fenti szövődmények megjelenése esetén kereshetnek bennünket 24 órán keresztül.  Sürgős esetben a területileg illetékes sürgősségi osztályon kell jelentkezni.